Wie we zijn?

Schrijfwerken is een duo +1 wier talent en ervaring in storytelling, marketing, business, creatie en technologie wordt gecombineerd: het duo Frank Willemse en Aline Juliá en +1, de enige echte Erik Willemse. We werken samen met even getalenteerde en gekwalificeerde grafische ontwerpers, UX-designers, fotografen, SEO-experten, … We zijn onbescheiden als het gaat om dingen verzinnen en ze ook nog eens realiseren. We zijn denkers en doeners. We kunnen ook ontzettend nieuwsgierig zijn en gaan vervelende vragen niet uit de weg. Dat is voor ons de enige manier om antwoorden en oplossingen te vinden. We werken solo en als team. Dat hangt af van het project en verhaal dat moet worden verteld.

Aline Juliá

BRAND, COMMUNICATION AND RETAIL-EXPERT

Vroeger

Co-founder & eigenaar De Fermetisten
Directeur Brand and Commercial Communication Mobistar
Press officer
Copywriter
Leraar Engels
Master Engels/ Literatuurwetenschappen/ Lerarenopleiding, UGent

“Ik ben een freelance consultant in creatieve, conceptuele en stragische merk- en communicatie-oefeningen en realisaties. In het algemeen en in het bijzonder wat betreft retail en digital.”

Vanuit een pragmatische analyse (consument, markt, concurrentie, distributie, …) werk ik een heldere en handzame strategie uit met originele invalshoeken, kraakverse ideeën en voorstellen die werken met up-to-date design en de juiste communicatieve aanpak.

Mijn klanten zijn zowel overheidsinstellingen en grote bedrijven als kleinere ondernemingen, vooral in de retail en horeca. Ik word ook uitgenodigd als gastspreker en ben docent in de hierboven genoemde vakgebieden. Grote projecten waarin ik een centrale rol speelde zijn: MAS Antwerpen (2011 opening), VTM (2011 Werk aan de Winkel), S.M.A.K Gent (2012 Track), Bolides (2013 launch), Restaurants Món (2014 Antwerpen, 2016 Wilrijk), Fermet/De Fermetisten (2015), Atelier Millevaches (2016), Salons van Edel (2017), Pÿur in Germany ( 2017-2018creatie en lancering nieuwe shops), Autoworld (2018), Oksigenlab (2018), …

 

Ik richt mij als retail expert in het bijzonder naar organisaties, ondernemers en bedrijven met retail-activiteiten.

 

Ik geef Retail & Business Development aan 3de jaars Marketing Bachelors op de Karel De Grote Hogeschool in Antwerpen en Digital Service Design en Budget power aan post-graduaten in Digital Marketing & Communications op EMS in Brussel.

Frank Willemse

WEBBOUWER – EDITORIAL COACH – STORYTELLER

“Als journalist propageerde ik altijd de lezersgerichte aanpak bij grote publieksmedia als Het Laatste Nieuws, Humo, P-magazine, Panorama/De Post, Dag Allemaal, Joepie, Goed Gevoel, …. Als freelance storyteller doe ik dat nog steeds, zowel digitaal als analoog.”

Ik vertel verhalen die passen bij merken en bouw er analoge en digitale kanalen voor: van print tot websites en alles ertussen. Ik gebruik daarvoor functionele storytelling-technieken.  Ik coach ook Erik Meynen en creëer samen met hem dagelijkse politieke comics in de krant Het Laatste Nieuws.

 

 

Vroeger

Journalist

Reporter Nina (2010-2014)
Reporter Het Laatste Nieuws (2010-2014)
Consumentenredacteur Het Laatste Nieuws (2005-2008)
Politiek Redacteur Het Laatste Nieuws (1999-2005)
Redacteur P-magazine (1998-1999)
Redacteur Panorama (1996-1998)
Hoofdredacteur Goed Gevoel (1993-1995)
Hoofdredacteur Joepie (1994-1995)
Redacteur Dag Allemaal (1993-1995)

Auteur

Slangen in de Coulissen, 25 jaar politieke communicatie (2014)
Slimmer Eten (2011)
Roken houdt vliegen weg (2001)

Bachelor Politieke & Sociale Wetenschappen, UA
Bachelor Rechten, UA
Master Communicatiewetenschappen, UGent
Erasmusstudent International Journalism, City University London

Erik Willemse

STRATEGIST | TECHNOLOGIST | INVENTOR |UX EXPERT |ECLECTIST

Vroeger

User Experience analyst
Digital service design specialist
Colruyt Senior Business Consultant
Nascom Senior Business Consultant
Sqills Managing partner/Member of the board
ICMS Group Senior consultant
Calibrate Senior consulteant
Across Business unit manager
write Technical writer/project manager
ATEK
Engineer Electricity/informatics
MBA, University of Antwerp

“Ik ben een creatieve generalist en eclectische curieuzeneus. Als IT-ingenieur met een MBA ben ik een techno-geek en business-mind in één”

Ik combineer een pragmatische aanpak met een droog gevoel voor humor waarmee ik mensen overtuig, inspireer en creatief wakker schud. Ik werk als freelance senior business consultant en help bedrijven en hun marketingafdelingen met digitale strategie en service design, user experience, ideation en prototyping projects.

Ik geef ook Digital Service Design  op EMS in Brussel.

 

 

Pin It on Pinterest